Hos Jysk Møbelfabrik kan du handle enkelt og sikkert. Vi er en e-mærket netbutik, så du kan føle dig sikker når du handler hos Jysk Møbelfabrik.
Disse handelsbetingelser anvendes på køb af varer hos Jyskmobelfabrik.dk til levering i Danmark, dog ikke ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.
Generelle oplysninger
ONJ.dk ApS, Jysk Møbelfabrik – Virkelyst 80 – 7400 Herning CVR – 27033733
Telefon: 70 236 232 Email: mail@jyskmobelfabrik.dk
Priser:
For erhvervsdrivende: De anførte priser er ab sælgers lager og ekskl. forsendelsesomkostninger.
Forsendelse:
Ved bestilling via web-shoppen på www.jyskmobelfabrik.dk beregnes de totale omkostninger til fragt og oplyses inden køb. Fragten koster fra 75 til 4000,- kr. Det er mulighed for gratis afhentning i Herning
Til nedenstående øer opkræves der tillæg på 200 kr. ekskl. moms. per levering. 4305 Orø levering mandag, og er mandag en helligdag, leverer vi den efterfølgende hverdag. 7600 Venø (Struer) levering dagligt (efter behov) 6760 Mandø (Ribe) levering dagligt (efter behov)
Bestilling og betalingsbetingelser:
Alle ordrer til Jysk Møbelfabrik bekræftes automatisk pr. e-mail. Er en vare fra din ordre udsolgt eller i restordre, vil du blive kontaktet af os hurtigst muligt med henblik på en løsning. Vi kan ikke sætte ekstra varer på en ordre og dermed øge betalingsbeløbet. Ønskes flere varer, skal du oprette en ny ordre, eller kontakte Jysk Møbelfabrik pr. mail eller telefon.
Alle leverancer sker mod kontant betaling. Betaling kan ske via bankoverførsel til Jysk Møbelfabrik på det anførte kontonummer på web-shoppen. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Betaling kan desuden foretages via dankort på web-shoppen, EAN betaling og Anyday. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på betalingskortet, når varen afsendes.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper.
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Ved køb via MobilePay reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.
Levering:
Leveringsformer: Danske Fragtmænd eller GLS
Fragtpriser varierer efter ordrestørrelse.
Levering i Danmark, dog ikke ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt. Der er et tillæg for palleforsendelse til ikke brofaste øer. Halvpalle og almindelig palle er 500,- ekskl. moms. ved en stor palle(PL8) er beløbet på 1.000,- ekskl. moms.
Leveringstid varierer og fremgår så vidt muligt af de enkelte produktsider. Leveringstiden er 2-40 hverdage. Ved tvivl er man altid velkommen til at kontakte Jysk Møbelfabrik.
Det tilstræbes, at varen leveres på den aftalte dato, men Jysk Møbelfabrik kan ikke udelukke, at der kan ske fejl, så varen bliver forsinket.
Jysk Møbelfabrik er ansvarlig i henhold til dansk rets almindelige regler.
Alle varer leveres i gadeplan/fortovskant.
Ønskes indbæring eller montage, vil vi meget gerne hjælpe dig. Kontakt os for pris.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@jyskmobelfabrik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret: Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Varen bedes sendes retur i original emballage, medmindre andet udtrykkeligt aftales.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Jysk Møbelfabrik – Virkelyst 80 – 7400 Herning
Vi modtager kun pakker, som sendes til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere varen personligt på ovenstående adresse.
Modtagelse af varer:
Synlige skader: Kontroller gerne varen ved modtagelse. Er der synlige mærker/skader på godset, så er der meget vigtigt, at dette bliver noteret på fragtbrevet, da dette letter reklamationssagen mod fragtfirmaet.
Hvis emballagen er beskadiget eller bærer synlige tegn på defekt, når den bliver leveret, bedes du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du bede chaufføren om at blive mens du pakker varen op.Er der en skade på godset, så Bedes du noter det på fragtbrevet, tag nogle billeder af skaden og kontakt os, så overtager vi sagen.
Er varen blevet stillet uden mulighed for at kvittere på et fragtbrev, er det meget vigtigt at tage billeder af evt. skader, samt kontakte os, inden varen bæres ind. Synligt beskadiget gods bedes ikke pakkes ud, førend I har kontaktet os.
Vi vil opfordre til at ovenstående overholdes, da det letter sagen overfor fragtfirmaet.
Usynlige skader: Selvom godset ser intakt ud, så kan varen have fået en skade, som først opdages når emballagen fjernes, og varen pakkes ud. Usynlige skader bedes anmeldes til os indenfor 5 dage fra levering, for vi kan gøre et krav gældende mod fragtfirmaet. Tag gerne nogle billeder af skaden, og kontakt os, så hjælper vi naturligvis. Den beskadigede vare anbefales ikke tages i brug, førend I har kontaktet os, og vi har sagt god for det, da det kan skade reklamationssagen.
Reklamation:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. I tilfælde af, at varen viser sig at være defekt eller lide af en mangel har køberen 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdatoen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, som følge af fejlagtig reparation eller lignende. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid returneres i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
PERSONDATA:
For at kunne handle på jyskmobelfabrik.dk skal du som minimum oplyse dit navn, din adresse, din e-mailadresse og dit telefonnummer. Disse informationer er nødvendige at registrere og videregive, for at kunne gennemføre dit køb.
Vi behandler informationerne i henhold til Persondataloven.
Dine oplysninger bliver registreret hos jyskmobelfabrik.dk (ONJ.DK ApS) og opbevares fortroligt i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige hos Jyskmobelfabrik.dk er Anders Olsen.
Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt og ret til at gøre indsigelse mod registreringen i henhold til Persondataloven. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på: mail@jyskmobelfabrik.dk
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail til mail@jyskmobelfabrik.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: Jysk Møbelfabrik
Adresse: Virkelyst 80
Postnr. og by: 7400 Herning
E-mail: mail@jyskmobelfabrik.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
B2B – Værd at bemærke:
Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder.
Reklamation og mangler:
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.
Som erhvervsdrivende har du 12 måneders reklamationsret
Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare.
Immaterielle rettigheder: Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.
Ansvarsbegrænsning: Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15-05-2024