Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@jyskmobelfabrik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret: Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Varen skal sendes retur i original emballage, medmindre andet udtrykkeligt aftales.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Jysk Møbelfabrik – Virkelyst 80 – 7400 Herning
Vi modtager kun pakker, som sendes til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere varen personligt på ovenstående adresse.
Modtagelse af varer:
Synlige skader: Kontroller altid varen ved modtagelse. Er der synlige mærker/skader på godset, så er der meget vigtigt, at dette bliver noteret på fragtbrevet, da dette letter reklamationssagen mod fragtfirmaet. Er fragtbrevet først kvitteret anmærkningsfrit, så kan vi ikke længere gøre et krav gældende for en evt. fragtskade. Er der en skade på godset, så noter det på fragtbrevet, tag nogle billeder af skaden og kontakt os, så overtager vi sagen. Er varen blevet stillet uden mulighed for at kvittere på et fragtbrev, er det meget vigtigt at tage billeder af evt. skader, samt kontakte os, inden varen bæres ind. Ellers kan vi ikke gøre et krav gældende for en fragtskade. Synligt beskadiget gods må ikke pakkes ud, førend I har kontaktet os.
Vi vil opfordre til at ovenstående overholdes, da det letter sagen overfor fragtfirmaet.
Usynlige skader: Selvom godset ser intakt ud, så kan varen have fået en skade, som først opdages når emballagen fjernes, og varen pakkes ud. Usynlige skader bedes anmeldes til os indenfor 5 dage fra levering, for vi kan gøre et krav gældende mod fragtfirmaet. Tag nogle billeder af skaden, og kontakt os, så hjælper vi naturligvis. Den beskadigede vare må ikke tages i brug, førend I har kontaktet os, og vi har sagt god for det, da det kan skade reklamationssagen.
Reklamation:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. I tilfælde af, at varen viser sig at være defekt eller lide af en mangel har køberen 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdatoen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, som følge af fejlagtig reparation eller lignende. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid returneres i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.